Pređi na sadržaj

Mirisi

Mnogi ljudi vole da koriste parfimisane proizvode. Da bismo ih dobili, koristimo samo sastojke visokog kvaliteta koji zadovoljavaju svetske standarde koje je definisala Međunarodna asocijacija za istraživanje mirisa (IFRA).

Žena koja miriše bocu sa deterdžentom bez oznaka brenda

Koji je prvi miris kog se sećate – kuhinja vaše bake? Sapun kojim ste se umivali pred odlazak u školu? Kolonjska voda koju je koristio vaš otac?

Mirisi oživljavaju uspomene i podstiču emocije. Čulo mirisa je blisko povezano sa sećanjem i može da pokrene prisećanje određenih trenutaka iz prošlosti – koja je bila vaša poslednja uspomena koju je oživeo neki miris?

Mi u kompaniji Unilever verujemo da mirisi poseduju određenu magiju – spajanje umeća onoga ko se bavi mirisima i naučne stručnosti. Važno je da ta kombinacija bude prava. Ljudi širom sveta koriste proizvode kompanije Unilever u svojim domovima, na svojim telima i u svom svakodnevnom životu da bi izgledali dobro, osećali se dobro i, što je važno, mirisali dobro! Prijatan miris može i da olakša pritisak obaveza koje su pred vama i da svakodnevne poslove učini prijatnijim. Time što oživljavaju svet oko nas, mirisi doprinose oblikovanju naših svakodnevnih života.

Da bi se dobio pažljivo izbalansiran miris koji miriše „baš kako treba“, koristi se mnogo sastojaka. To je magija mirisa.

Kako se proizvode mirisi

Jeste li znali da na celom svetu od 7,5 milijardi ljudi ima manje od 900 potpuno kvalifikovanih stručnjaka za parfeme? Imamo sreće da imamo svoj mali posvećeni tim stručnjaka na ovom polju.

Naš stručni tim razvija mirise našeg brenda u bliskom partnerstvu sa vodećim parfimerijama. Kroz saradnju sa najboljim proizvođačima mirisa na svetu, obezbeđujemo pristup najboljim stručnjacima za parfeme i sastojcima najboljeg kvaliteta.

Deo mozga koji obrađuje mirise zove se limbički sistem. To je istovremeno i deo mozga koji igra važnu ulogu u kontroli raspoloženja i emocija. Postoji mnogo popularnih mirisnih nota koje se sviđaju ljudima. Uzmite za primer papratne note – one se sastoje od mirisnih nota lavande, geranijuma i drvenastih nota.

Ako koristite naš Dove šampon, prepoznaćete taj miris. Postao je popularan 1960-ih, a danas je u širokoj primeni za dodavanje osećaja čistoće i svežine. Papratne mirisne note su jedna od 17 različitih grupa mirisnih nota koje koristimo za kreiranje mirisa.

Unilever Flower wheel

Malom količinom do velikih rezultata

Mogu da budu potrebne desetine sastojaka da bi se dobio miris koji je savršeno balansiran i miriše baš kako treba! Ponekad veoma mala količina nekog sastojka mirisa može da ima veliki uticaj u razvoju mirisa koji se sviđa ljudima.

Koristimo i nove naučne tehnike da bismo i dalje gradili ovu magiju. Na primer, koristimo tehniku koja se zove „enkapsulacija“ i kojom se miris zadržava u proizvodu. Ona deluje kao zaštita za miris koji se nalazi unutra i oslobađa ga u određenim trenucima, što pojačava trenutno rascvetavanje parfema.

Unilever frangrance percentage

Naše viđenje nekih određenih sastojaka mirisa

Ponekad dobijamo pitanja o određenim sastojcima mirisa. Evo šta mislimo o nekima od njih za koje nas često pitaju:

  • Mošusi daju dugotrajne mirisne note. Sintetički mošusi, kao što su nitromošusi i policiklični mošusi (PCM) razvijeni su kao etička alternativa za životinjske mošuse. Prestali smo da koristimo sintetičke nitromošuse jer mogu da se nagomilavaju u životnoj sredini, a u nastojanju da pratimo želje potrošača, smanjili smo i korišćenje policikličnih mošusa i gde god je moguće koristimo alternative koje mogu da daju slične dugotrajne mirisne note.
  • Liral je čest sastojak mirisa sa cvetnim notama. Mali broj ljudi ima alergiju na liral, ali suočeni sa dokazima da ti brojevi rastu, uklonili smo liral iz formulacija naših proizvoda, osim kod nekoliko proizvoda na kojima još radimo.
  • Ftalati mogu da se koriste za mešanje sastojaka mirisa, ali mi ne koristimo ftalate. Umesto njih koristimo druge pristupe za kombinovanje mirisa. Više o ftalatima možete da pročitate ovde.

Koji je pravi mirisa za vas?

Znamo da ljudi žele da znaju više o mirisima i verujemo da davanjem informacije na mreži možemo da izgradimo razumevanje, sigurnost i poverenje. Da bismo to postigli, nudimo detaljne informacije na mreži u odeljku „Šta se nalazi u našim proizvodima“ i navodimo pojedinačne sastojke mirisa koji se koriste u našim proizvodima za održavanje doma i ličnu negu.

Šta se nalazi u našim proizvodima

Naša inicijativa transparentnosti u pogledu sastojaka osmišljena je tako vam pomogne i pruži vam širi izbor. Neki ljudi više vole neparfimisane ili proizvode bez mirisa, verovatno zato što im se tako sviđaju, ili zbog toga što neko u njihovoj porodici može da reaguje na određene sastojke mirisa. Iz tog razloga, proizvodimo nizove proizvoda blagog mirisa ili bez mirisa kako biste imali izbor. Više o našem pristupu alergijama možete naći ovde.

Svaka pojedinačna formula ravnoteža je pojedinačnih nota i grupa nota usklađenih u harmoniju umnogome na isti način kao kompozicija nekog muzičkog dela. Ali za razliku od muzike, ne podleže autorskim pravima ili patentima, već je zaštićena samo zakonom o poslovnoj tajni.

Cada fórmula única estabelece um equilíbrio entre notas individuais e grupos de notas com acordes em harmonia como a composição de uma música. Mas, ao contrário da música, não está sujeita a direitos de autor ou patente, mas está apenas protegida pela lei dos segredos comerciais.

Associação de Fragrâncias Internacional
Back to top